Alte noutati
Scurta Prezentare S&R ACCOUNTING LEADER SRL
S & R Accounting Leader SRL - scurtă prezentare -   S&R Accounting Leader SRL este o companie de audit și contabilitate înfiinţată în anul 2006 în București, România. Societatea es
 
Regimul microintreprinderilor - colaborare cu TVR 1
In perioada 22-25 aprilie 2014, in emisiunea "Opinii fiscale" difuzata pe TVR1, a fost invitat Rapcencu Cristian care a prezentat cateva aspecte referitoare la regimul microintreprinderilor. Puteti viziona materialele video accesand link-urile de mai
     
Cercel Radulescu Vasile
"Am achizitionat lucrarea -Ghidul practic pentru vanzare marfa sub pret- si in sfarsit m-am lamurit si am primit si toate argumentele sintetizate cu exemple practice, in asa fel incat acum sunt sigur de faptul ca incadrez operatiunea corect."
Dan Demetrescu
"Colaborez cu firma inca de la infiintare. Faptul ca inca imi sunt contabili, este o referinta suficienta."
Liana Popescu
"Am ales abonementul de consultanta si sunt foarte linistita ca noutatile imi sunt explicate pe fiecare speta in parte."
Bratu Gabi
"Ghidul privind microintreprinderile e un material deosebit, care m-a "luminat in multe privinte". Am gasit in el raspunsurile la toate intrebarile mele. Faceti o treaba deosebita. Va multumesc"
Ana Maria Nanca
"Ghidul privind microintreprinderile mi-a fost foarte util in intelegerea aplicarii noutatilor fiscale. Acesta trateaza toate aspectele care ridica semne de intrebare in ceea ce priveste impozitul pe veniturile microintreprinderilor."
Maria Grigorescu
"Am un PFA si cu ajutorul S&R am inteles destule privind impozitele, incat sa iau cele mai bune decizii. Multumesc."
Renea Marius
"Am parcurs materialul "Tratamentul contabil si fiscal aferent creantelor neincasate" trimis de dumneavoastra si sunt foarte multumit de modul de prezentare si in special de exemplele prezentate deoarece am reusit sa imi regasesc o serie de probleme pe care nu reusisem sa le rezolv .
Va multumesc pe aceasta cale pentru acest material si totodata pentru Newsletter-ele pe care le primesc cu modificarile legislative."

Impozitul pe constructii - din 1 ianuarie 2014

Share via

OUG nr.102/2013 publicată în MOf  nr 703 din 15 noiembrie 2013 a introdus un nou titlu în Codul fiscal şi anume „Impozitul pe construcţii”. Impozitul pe construcţii reprezintă venit al bugetului de stat şi se administrează de către ANAF, nu de DITL.

 

Care sunt contribuabilii care datorează acest impozit?

 

Sunt supuse acestui impozit:

-          persoanele juridice române (cu exceptia instituţiilor publice, institutelor naţionale de cercetare dezvoltare, asociaţiilor, fundaţiilor şi a celorlalte persoane juridice fără scop patrimonial);

-          persoanele juridice străine care desfăşoară activitate prin intermediul unui sediu permanent în România;

-          persoanele juridice cu sediul social în România înfiinţate potrivit legislaţiei europene.

 

Care este cota de impozitare?

 

Cota de impozitare este de 1,5% şi se aplică asupra construcţiilor prevăzute în grupa 1 din Catalogul cu duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe (construcţii agricole, industriale, pentru transporturi, poştă şi telecomunicaţii, hidrotehnice, pentru afaceri, comerţ, depozitare, pentru transportul energiei electrice etc.).

Dacă impozitul pe clădiri suportat în relaţia cu DITL se stabileşte prin hotărâre a consiliului local din fiecare zonă şi se situează între 0,25% şi 1,5%, cota de impozitare a construcţiilor de 1,5% este fixă, indiferent de locaţie.

 

Care este baza de impozitare?

 

Baza de impozitare o reprezintă valoarea construcţiilor existente la data de 31 decembrie a anului anterior, din care se scade:

·        valoarea lucrărilor de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere pentru construcţiile, aflate sau care urmează să fie trecute în proprietatea statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale;

·        valoarea construcţiilor din subgrupa 1.2.9. „Terase pe arabil, plantaţii pomicole şi viticole”; şi

·        valoarea clădirilor, inclusiv valoarea lucrărilor de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere pentru clădirile închiriate, luate în concesiune, aflate în administrare ori în folosinţă, pentru care se datorează impozit pe cladiri.

 

ATENŢIE! Reţineţi faptul că NU se datorează impozit pe construcţii în cazul clădirilor pentru care se achită deja impozit la taxele locale sau pentru modernizările efectuate la clădirile închiriate.

 

Deducerea valorii lucrărilor de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere pentru clădirile închiriate, luate în concesiune, aflate în administrare ori în folosință, se justifică cu documentația corespunzătoare care atestă comunicarea acestei valori către proprietar.

 

Impozitul se recalculează dacă baza de impozitare se modifică în cursul anului?

 

În situaţia în care, în cursul anului curent, se înregistrează operaţiuni de majorare sau diminuare a valorii soldului debitor al conturilor corespunzătoare construcţiilor, impozitul pe construcţii NU se recalculează. Aceste modificări sunt luate în considerare pentru determinarea impozitului pe construcţii datorat pentru anul următor.

            Această prevedere poate fi de bun augur pentru o entitate sau dimpotrivă.

De exemplu, dacă în cursul anului o societate cumpără sau construieşte şi dă în folosinţă o construcţie, va datora impozit pe aceasta începând cu anul următor. Însă, în situaţia inversă în care în cursul anului se casează sau se vând construcţii, impozitul nu se recalculează şi societatea va achita suma aferentă întregului an.

 

Care sunt declaraţiile care trebuie depuse de o entitate care deţine construcţii?

 

            Entităţile care la 31 decembrie 2013 deţineau construcţii, trebuiau ca până la data de 31 ianuarie 2014 să depună la organul fiscal Declaraţia de menţiuni 010, prin care îşi modificau vectorul fiscal.

Vă reamintim că în MOf din 16 ianuarie 2014 a fost publicat OMFP 35/2014 prin care a fost modificat Formularul 010. Practic, între categoriile de obligaţii fiscale de declarare, cu caracter permanent, care se înscriu în vectorul fiscal a fost adăugat şi impozitul pe construcţii.

Impozitul se declară până la data de 25 mai inclusiv a anului pentru care se datorează prin Declaraţia 100 (probabil – deocamdată nu se cunoaşte Declaraţia fiscală care va fi utilizată).

 

Care este termenul de plată pentru impozitul pe construcţii?

 

Plata se efectuează în 2 rate egale, până la datele de 25 mai şi 25 septembrie, inclusiv.

 

Contribuabilii nou-înfiinţaţi datorează impozitul pe construcţii începând cu anul fiscal următor, iar cei care încetează să existe în cursul anului au obligaţia de a declara şi plăti impozitul până la data încheierii perioadei din an în care persoana juridică a existat.

 

 

Share via
Comentarii
  Nume   *
  E-mail   *
  Mesaj   *
  Cod
securitate
  * captcha image